Former Tatler editor to sue Associated Newspapers for libel

By Gordon MacMillan,, campaignlive.co.uk, Friday, 04 June 1999 10:00AM

LONDON - Jane Procter, the former editor of Condé Nast's Tatler magazine, is to sue Associated Newspapers for libel following an article published in the Mail on Sunday.

The article, which appeared on May 23 with the headline "Who knifed the Purley Queen", accused Procter of being a social climber, a name dropper and a snob.

Her case is being pursued by renowned libel lawyers Peter Carter-Ruck and Partners, which recently negotiated her severance package from Condé Nast following her dismissal from the company.

According to Nigel Tait of Peter Carter-Ruck and Partners, "The article constitutes a very serious libel of Jane and she is determined to clear her name."

Procter resigned suddenly from Tatler two weeks ago. Her departure was so rapid that staff were apparently unaware she had gone. The reasons for her departure are still not known, although the high staff turnover under her editorship is thought to have been a factor.

After Procter's arrival at Tatler in 1990, the magazine's sales rose from 30,000 to the present high of more than 90,000.

This article was first published on campaignlive.co.uk

X

You must log in to use Clip & Save

Before commenting please read our rules for commenting on articles.

If you see a comment you find offensive, you can flag it as inappropriate. In the top right-hand corner of an individual comment, you will see 'flag as inappropriate'. Clicking this prompts us to review the comment. For further information see our rules for commenting on articles.

comments powered by Disqus

Additional Information

Campaign Jobs