Brands pull ads from Russian news channel over propaganda fears

British brands have cancelled ads on the RT UK news channel over fears it is broadcasting propaganda on behalf of Vladimir Putin, the Russian president.

Vladimir Putin: RT is backed by the Russian government
Vladimir Putin: RT is backed by the Russian government

Coral, Max Factor and Direct Line are among the brands that have pulled ads from the Kremlin-backed news channel, reports The Sunday Times.

The channel’s ad sales business is about £1.5m a year, according to the newspaper, with £12.95 paid on average for a 30-second slot. 

The Russian’s government’s alleged involvement of meddling in last year’s US presidential election has increased scrutiny on RT, which is funded by the Russian government. 

Ofcom has found RT to have breached rules on impartiality and broadcasting "materially misleading" content, such as in 2015 when it claimed the BBC faked a report on Syria.

RT was quoted in the Sunday Times piece as saying it is an "editorially independent, autonomous non-profit global news organisation".

Topics

Subscribe to Campaign from just £57 per quarter

Includes the weekly magazine and quarterly Campaign IQ, plus unrestricted online access.

SUBSCRIBE

Looking for a new job?

Get the latest creative jobs in advertising, media, marketing and digital delivered directly to your inbox each day.

Create an Alert Now
Why Cosabella replaced its agency with AI and will never go back to humans
Shares0
Share

1 Why Cosabella replaced its agency with AI and will never go back to humans

In October, lingerie retailer Cosabella replaced its digital agency with an AI platform named "Albert". Since then it has more than tripled its ROI and increased its customer base by 30%.

Just published

More